Hun var en middels god frisør, men kundene elsket henne allikevel
Som frisør møter man mange ulike mennesker hver dag, og det er viktig å kunne tilpasse seg disse ulike menneskene. På fredag klokken 8:30 skal jeg ha en ny livesending, denne gangen vil jeg dele noen tips for å bli flink på mennesker!
Hun hadde vært hjemme med barn noen år da en venninne tipset henne om stillingen.
"Vi søker dyktige frisører til vår frisørsalong"
"Jeg får sikkert ikke jobben, jeg er nok ikke god nok! Og dessuten så er jeg for gammel"
Hun var knapt 30!
"Hun fikk jobben som frisør fordi hennes nye arbeidsgiver så noe mer i henne enn bare frisør ferdighetene"
Hun så en FRISØR som var god på mennesker.
Hva betyr det å være god på mennesker?
Hva var det som gjorde at kundene elsket henne?
"I jobben som coach vet jeg hvor viktig det er at personen som sitter i stolen foran meg føler at det er god kjemi mellom oss"
Det samme gjelder for dine kunder.
Hvis du kjenner at dere har kjemi så kjenner garantert kunden det også.
Hjernen vår responderer på det den kjenner igjen. Det vil si at du opplever behag når du møter mennesker som matcher deg og kanskje mindre behag når det er mismatch.
Hvor bevisst er du på dette hver gang du har en ny kunde i stolen?
Kunne du tenke deg å lære noen grunnleggende ferdigheter så du oppnår matching med alle kundene du har i frisør-stolen?
Bli med på Fredagens sending klokken 8:30 hvor jeg deler mine beste tips med deg.
Gjør du det du lærer så vil kundene digge deg!