Hun hadde oppdaget at adferden hun hadde i en del tilfeller påvirket medarbeiderne negativt
Når det du tenker om deg selv er «Jeg er mislykket» vil du kjenne en mindre god følelse i kroppen.
Ved å skifte ut et enkelt ord får du tak i om budskapet ditt er nådd fram eller ikke.
«Kan du huske når du synes du egnet deg "
Det er ALLTID følelsen som vekker lysten og bidrar til motivasjon for å sette i gang.
«Dine venner vil kanskje glemme hva du sa, de vil glemme hva du gjorde, men de vil ALDRI glemme hva du fikk de til å føle»
Det er handling som skaper forvandling
Jeg er glad for å ha MOT til å teste ut hva som skjer når jeg GJØR, framfor å la det bli med tanken.
Hvordan håndterer du nyansatte i salongen ?
«Det som stopper meg er at jeg blir ubekvem når jeg ser at kunden synes det er dyrt»
Hvordan DU tenker om hvordan kunden responderer på det du legger fram har stor påvirkning på resultatet.
Hva skjer når vi føler noe mindre godt om noe ?
Hva kan og vil du endre for å oppnå målet ditt?
Slutt og fortell - vis heller ved handling hva du står for .
Vi er et resultat av våre tanker og våre handlinger
Vet du hvordan det det føles å gå på jobb og skulle levere et godt arbeid når mestringsfølelsen er dårlig?
Slå ut ørene- lukk munnen og lytt!
Adferd du ikke har innarbeidet oppleves som ikke lett fordi det er nytt for deg.
Hvordan vil hverdagen for deg og dine kollegaer være når du er din beste versjon ?
"Hvor mer innsats og jobb du legger i å komme deg dit, hvor mer glede og stolthet vil du føle når du har oppnådd målet ditt"
Det viktigste er at kunden velger hvem hun vil gå til uten å føle ubehag
Hvis du kunne gi deg selv et råd da du var nyetablert salongeier , hva ville det være ?
Som coach er jeg alltid nysgjerrig på å finne ut hva som ligger bakenfor adferden hos mennesker, særlig den gode som fører til at de lykkes.
HVA om de jeg snakker om her begynte å fokusere på at svaret ble de håpet på, nemlig et tydelig og begeistret JA!
Jeg var avhengig av aksept fra andre for å kjenne på at jeg var god nok.
Når vi gir til andre og får et TAKK tilbake så føler vi at vi er av betydning.
I jobben som frisør møter du sannsynligvis mange nye kunder i frisørstolen. Hva skal til for å oppnå tillit ?
Hvis du i dag er en dyktig frisør så har du med stor sannsynlighet gjort noen tabber og feil på veien, det er slik du er blitt så god
5 tips som gir deg mot til å være deg selv
Det er ofte lett å legge merke til problemer framfor muligheter i bedriften. Hvordan er det for deg? Har du et utviklingspotensiale?
Lurer du på hvordan du skal bli en superselger i salongen din? Den viktigste forutsetningen for å lykkes er å ha troen på deg selv!
Kunne du tenke deg å lære noen grunnleggende ferdigheter for å bli flinkere til å forstå mennesker?
"Jeg har blitt en tryggere leder etter at jeg etter å ha fullført kurset "Slik leder du til suksess" med Mette Jørgensen" -Birgitte R. Høyem
Lurer du på hvordan du kan bli den frisøren alle ønsker å få time hos? Følg disse 10 enkle trinnene for å bli ettertraktet i din salong!
Savner du bekreftelse på at det du gjør i jobben som leder er av betydning?
Å være målrettet og sette seg attraktive mål er viktig for å oppnå suksess. Er du flink på å sette mål som er attraktive for deg?
Opplever du manglende engasjement hos dine medarbeidere og vet du årsaken?
Hvordan er det mulig å jobbe med å gjøre mennesker kule og vakre på håret uten å ta seg tid til å se seg selv i speilet før du går ut døra?
På Fredag kl 8:30 er det livesending og denne gangen er tema: Er DU stolt av å være FRISØR?
Hun tok fram mobilen og viste meg bilder hun selv hadde tatt av kunder hun hadde behandlet. Før og etter bilder- noe jeg bare els,,
Hva skjer når den indre dialogen du har med deg selv fører deg vekk fra målet du har satt deg og ikke mot?
Synes du jobben som mellomleder kan være vanskelig?
For en tid siden coachet jeg en leder som eier flere frisørsalonger og som slet med hvordan hun skulle få meg seg teamet sitt...
"I jobben som coach i frisørbransjen så opplever jeg jevnlig at de jeg jobber med snakker nedsettende om seg selv"
«Jeg hater å pushe kunden , jeg føler det skikkelig kjipt» Dette hører jeg veldig ofte fra frisørene jeg coacher
Januar har flere arbeidsdager enn desember, så mulighetene er tilstede for å oppnå rekordhøy omsetning. Men hvorfor er da Januar en...
«Typisk meg, jeg er så dårlig til dette» Når vi forer hjernen med ord og setninger som dette så er det akkurat det det blir: VANSKELIG.
For noen dager siden var jeg innom min gamle arbeidsplass, Hexagon frisør. En plass med en helt spesiell atmosfære..
Har du opplevd å komme hjem etter et seminar eller kurs og være superinspirert? Du tenker at «nå SKAL det skje store endringer».
Side opp og side ned, flere tettskrevede bøker med notater. I jobben som coach har jeg har stilt spørsmål, lyttet og notert.
Vær den lederen du selv ville blitt ledet av !
Ja - jeg mener det. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt denne samtalen med meg selv.