Når du TROR du kan er halve jobben gjort, resten er GJØRE det som må til for å oppnå målet ditt.
October 12, 2017
JA , svarte hun , jeg vil mer enn gjerne hjelpe deg J
Jeg ble ikke overrasket, Lise er et JA menneske , og det kommer fra hjertet.
Kan hun, så strekker hun seg deg det ekstra for å hjelpe meg og hun sier JA uten forbehold, eller nei hvis det ikke lar seg gjøre.
I tillegg så ELSKER Lise jobben sin som frisør. Har du vært under Lises kyndige hender en gang så vil du tilbake.
Som coach er jeg alltid nysgjerrig på å finne ut hva som ligger bakenfor adferden hos mennesker, særlig de gode som fører til at de lykkes.
«Fortell meg hva du tenker når en kunde bare MÅ ha time , hva det er som gjør at du oftest finner en løsning ?»
Lise tenkte, noen få sekunder- hun er av den kjappe typen, før hun svarte:
«Jeg blir stolt over at kundene vil at JEG skal hjelpe de. Jeg kjenner glede og kjærlighet til arbeidet jeg gjør. Det gjør meg glad å både se og høre kundens tilfredshet over at jeg har løst et problem de har, da er det enkelt å finne en løsning "
Lises begeistring når hun snakker både høres og merkes i samtalen vi har på telefonen.
Når du TROR du kan er halve jobben gjort, resten er GJØRE det som må til for å oppnå målet ditt.