Tilbake til blogg

Hva skal til for at du som salongeier og leder opplever mer tilhørighet og felleskap med dine medarbeidere?

May 31, 2017
«Jeg føler meg ofte ensom i jobben som leder,  jeg savner ros og tilbakemeldinger»

Hun ble skjelven i stemmen og blank i øynene.

"Hvor lenge har du følt det slik"

-Alt for lenge …

"Når sist var det ikke sånn ?"

Tårene trillet stille nedover kinnet da hun svarte:

"Det var da jeg var kollega på lik linje med de andre og ikke hadde alt ansvaret med å drifte salongen. Da fikk jeg ofte ros for arbeidet jeg gjorde", sa hun og tørket tårene.

Det var tydelig at dette var et sårt tema.

"Hvordan skulle du ønske at det var i stedet"

"Jeg trenger egentlig kun et takk og en klem nå og da"

Hvor ofte takker du dine ansatte og gir de en klem ?

Jeg roser de når jeg synes de har gjort noe utover det jeg forventer.

Kan det hende at de ansatte også tenker det samme som deg, at det du gjør som leder er noe de tar for gitt ?

Mange av de jeg har i stolen, ledere og medarbeidere, savner bekreftelse på at det de gjør er av betydning, men ofte oppdager de at de selv har glemt å gi det de savner til sine kolleager.

"Så hva er det du helt konkret ønsker ros og tilbakemeldinger på?"

Hun ble stille i flere sekunder og jeg så hun lette etter å finne svar.

"Det handler nok om å få en bekreftelse på om jeg er en god nok sjef"

På fredag er det livesending kl 8:30 med tema:

"Vil du lære hvordan du som leder kan oppnå mer ros og bekreftelse på at du er god nok"

Tilbake til blogg